سامانه آموزش آنلاین معاونت آموزشی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

درباره دهمین کنگره سالیانه اخلاق پزشکی: اخلاق و مسئولیت اجتماعی

درباره دهمین کنگره سالیانه اخلاق پزشکی: اخلاق و مسئولیت اجتماعی

کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران همه ساله توسط شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت به عنوان عالی ترین نهاد و مرجع تصمیم گیری موضوعات اخلاق پزشکی کشور در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور و با پیام یکی از بزرگان و مراجع عظام تقلید برگزار می شود که امسال دهمین دوره آن در تهران در تاریخ «25 لغایت 27 بهمن» سال 1402 و با شعار « اخلاق و مسئولیت اجتماعی» به همت مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و مشارکت فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، معاونت پرستاری وزارت بهداشت و بنیاد حکمت، تاریخ و اخلاق پزشکی در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

در طول مدت برگزاری کنگره دو دوره ی آن به صورت بین المللی و با حضور صاحب نظران حوزه اخلاق پزشکی از سایر کشورهای جهان برگزار شده است. در این کنگره متخصصین و علاقه مندان به موضوعات اخلاق پزشکی نتایج پژوهش های خود را در قالب ارائه مقالات پژوهشی به اشتراک دانشجویان و اساتید و سایر علاقمندان این حوزه قرار می دهند.

محورهای اصلی کنگره شامل اخلاق در پژوهش ، اخلاق در آموزش ، اخلاق در ارائه خدمات سلامت و اخلاق در مسائل و فناوری های نوپدید پزشکی می باشد.

در کنگره امسال علاوه بر پانل های تخصصی برآمده از موضوعات کنگره چندین نشست شامل نشست یونسکو، نشست WHO و نشست مجلات اخلاق پزشکی با حضور صاحب نظران برگزار خواهد شد. همچنین در نظر است با حضور شخصیت علمی و فرهنگی کشور از اولین دائره المعارف اخلاق پزشکی اسلامی کشور رونمایی گردد.

برای شرکت کنندگان در این کنگره امتیازاتی نظیر امتیاز فرهنگی (برای اعضای هیات علمی) و امتیاز بازآموزی برای شاغلین حرف مختلف پزشکی در نظر گرفته شده است.


امید است این کنگره بتواند گام های جدی در نهادینه کردن موضوع اخلاق پزشکی در بین شاغلین حرف پزشکی بردارد.

جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اختصاصی کنگره مراجعه کنید:

https://learn.irimc.org/imec

 

تگ ها:
اشتراک‌گذاری:
۱۱۹۰

پیشنهاد دوره:


نظرات (۰)

نظر بدهید